Německá města se změnila v protiteroristické pevnosti

Aktuálně: Německá města zavedla dlouhodobá bezpečností opatření: betonové bloky či stálé pevné závory mají centra měst chránit před možnými teroristickými útoky.

Vánoční trhy skončily, betonové bloky zůstaly. Ve Frankfurtu nad Mohanem mají trvale chránit před terorem. A další německá města se tím inspirují. Kritici se obávají atmosféry strachu, popisují bezpečnostní opatření v Německu reportéři německých novin Die Welt.

Množství lidí je „měkký cíl“, uvedlo policejní prezidium ve Frankfurtu. Zní to výhrůžně, ale je to realita.

Ať je to Berlín, Barcelona, Londýn, Paříž či Nice – všude tam, kde byly spáchány útoky na ženy, muže, děti, kteří nedělali nic jiného, než že šli na vánoční trh nebo se procházeli. Pak visí obraz teroru stále před očima.

Frankfurt podobně jako další města učinil ochranná opatření, například proti tomu, aby mohl atentátník najet nákladním autem do lidí. Betonové zástěny zůstanou nadále umístěny, město plánuje i pevné závory.

Frankfurt přitom není jediné německé město, které se chová zcela podle Evropské komise, která vydala „akční plán k lepší ochraně veřejných prostorů.“

Jak v propagandě, tak i jako výběrů cílů se záměr teroristů soustřeďuje stále více na veřejná prostranství pěších zón, turistické cíle, dopravní centra, nákupní centra, koncertní haly a veřejná místa ve města, zní zdůvodnění Evropské komise. Důležité opatření jsou bariéry, které mají být položeny „inovativně a diskrétně.“

Jenže ve skutečnosti to vypadá tak, že se vnitřek města mění v pevnost. Bochum například zkusila pytle, které chrání před terorismem zabalit do balícího papíru a dala na ně mašle.

Bariéry z betonu už patří k vánočním trhům stejně jako svařák, a to v celém Německu. A platí to i o dalších událostech jako jsou koncerty, či maratóny městem.

Kolín už má dlouhodobý koncept, pevné závory před kolínským Domem. Na náměstích jsou auta s policisty. Provizorně je někde mezi betonovými zástěnami i natažený drát. Pokud by chtělo někdo mezi pilíři projet, pak se drát zatáhne a auto bude zabarikádováno mezi pilíři.

Také Münster plánuje podobná opatření, všechny přístupové cesty k centru i důležitá náměstí budou obklopena betonovými bloky.

V Düsseldorfu se pracuje na odpovídajícím konceptu, v Duisburgu už pevné závory jsou. Pěší zónu ohraničují vodní cisterny, které ovšem budou nahrazeny modernějším řešením, elektronicky zapustitelné bloky. Kromě nich bude ovšem ve vnitřním městě instalováno 150 pevných bloků.

Americký New York si počíná ještě ofenzivněji. Po říjnovém útoku malým nákladním autem se starosta Bill de Blasio rozhodl instalovat více než 1500 bloků.

Kritici těchto zajišťovacích operací ve vnitřních částech měst se obávají atmosféry strachu a nedůvěry. Bloky a závory budou lidi stále upomínat na nebezpečí terorismu. Je také sporné, jak moc budou takové závory efektivní. Ukázalo se totiž, že ani závory s bloky a řetězy nákladní auto nezadržely.

 

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.