Facebook čelí vysoké nedůvěře v USA i v Německu, ukazují výzkumy mínění

Reuters. V neděli uveřejněné výzkumy veřejného mínění v USA a v Německu ukazují na to, že Facebook čelí vysoké nedůvěře ohledně politiky ochrany uživatelských dat, informovala agentura Reuters. Méně než polovina Američanů důvěřuje Facebooku v tom, že dodržuje americké zákony o ochraně soukromých dat. V Německu si 60 % dotázaných Němců myslí, že Facebook a podobné sociální sítě mají špatný dopad na demokracii.

Mezitím v USA a Británii Facebook spustil reklamní kampaň, ve které se Facebook omlouvá za svá pochybení. „Máme odpovědnost chránit vaše informace. Pokud nemůžeme, pak si je nezasloužíme.“, hlásá reklamní slogan firmy. Šéf firmy Mark Zuckerberg se za pochybení omluvil.

Největší sociální síť světa je nyní pod vládní kontrolou v USA i v Evropě a snaží si zlepšit pokaženou reputaci. Problémy přišly s informacemi o tom, že firma Cambridge Analytica zneužila miliony uživatelských dat z Facebooku pro účely reklamní kampaně Donalda Trumpa.

Důsledkem skandálu je také propad ceny akcii firmy o 14 % během minulého týdne. Americký výzkum ukázal, že se firma v daný moment těší nejnižší důvěře ohledně ochrany dat ve srovnání s dalšími firmami, jako jsou Amazon, Alphabet Inc nebo Microsoft (kterým důvěřuje mezi 66 až 61 %). Facebooku důvěřovalo jen 41 % dotázaných ze vzorku celkem 2 237 respondentů.

V případě německého výzkumu si 33 % dotázaných Němců myslí, že mají sociální sítě pozitivní dopad na demokracii, ale 60 % si myslí, že ne.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.