Hodnota společnosti Facebook se propadla o třetinu. Kvůli soukromí

Reuters. Společnost Facebook Inc. oznámila, že nová politika soukromí, kterou firma zavádí, bude mít svoji cenu. Podle firmy totiž zpomalí využití reklamy a nová politika bude mít dopady na menší zisky firmy. V důsledku prohlášení ztratila firma jednu třetinu svojí hodnoty. Firma čelí nejisté budoucnosti.

Byznys Facebooku dostal ránu díky nový evropským pravidlům o soukromí a skandálu se společností Cambridge Analytica.

Společnost Facebook se dostala do propadu dvě hodiny potom, co zveřejnila svoje zisky a také růst uživatelů, které zklamaly očekávání.

Následně na burze došlo k propadu akciové ceny společnosti o 150 miliard dolarů v tržní kapitalizaci, což vymazalo všechny zisky společnosti od dubna, kdy Facebook oznámil překvapivě silný růst, a to 63 % v ziscích a také nárůst uživatelů.  Navíc se společnosti nedařilo ani na rozvíjejících se trzích, i když na rozdíl od USA, Evropy a Kanady zde zisky společnosti rostly.

Například v Evropě společnost ztratila 3 miliony uživatelů. Také ve světovém měřítku se společnost potýká s propadem uživatelů, i když jich má stále 1,5 miliardy v druhém čtvrtletí. Společnost také sdělila, že poprvé bylo více než 2,5 miliard uživatelů ve vzájemné interakci. Analytici ale namítají, že uživatelů reálně tráví více času na Messangeru, WhatsApp a Instagramu.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.