Přepravní společnosti se obávají omezení dodávek kvůli koronakrizi v Indii

Podle majitelů lodí může katastrofická druhá vlna nákazy v Indii vést k problémům ve světovém obchodu: přístavy v zemi lze obsloužit pouze v omezené míře, také chybí námořníci ze subkontinentu.

Tváří v tvář stovkám tisíc nových infekcí čelí indické zdravotnické systémy každý den kolapsu, nyní bychom i my mohli ekonomicky pocítit krizi na subkontinentu. Námořní společnosti v Německu se kvůli rychlému šíření pandemie obávají problémových míst v globálních dodavatelských řetězcích.

Pokud se nepodaří v Indii dostat virus pod kontrolu, existuje riziko následků, které by přesáhly daleko za subkontinent, uvedl Ralf Nagel, člen výkonného výboru Asociace německých majitelů lodí (VDR – Verband Deutscher Reeder).

Chybí námořníci

Kvůli nedostatku indických námořníků se dostává do problémů stále více přepravních společností. Mohla by tak nastat situace podobná nedávnému incidentu v Suezu.

„Například proto, že mají na palubě indické námořníky, kteří již nemohou cestovat domů nebo kteří na palubě nemohou začít pracovat.“ Přísnější cestovní omezení by navíc způsobila další problémy se změnami posádek. Indické přístavy, které jsou na hlavní trase mezi Asií a Evropou, mohou být podle Nagela v současné době obsluhovány „již za velmi obtížných podmínek“. Nagel se zvláště zajímá o problémy spojené se střídáním posádek, protože přibližně 240 000 z 1,6 milionu námořníků po celém světě pochází ze subkontinentu. „Indie je námořnickým národem, její námořníci jsou rozmístěni na lodích po celém světě, jsou tam potřební,“ řekl Nagel. VDR požaduje, aby byli námořníci celosvětově prioritně očkováni. „Jako zaměstnanci v systémově důležité infrastruktuře by měli mít přednostní přístup k vakcíně proti Covid-19,“ uvedl Nagel.

 

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.