Měla by Austrálie vyrábět elektromobily?

Nová zpráva se zasazuje o oživení výroby vozidel.

Austrálie byla považována za zemi, která masově vyráběla osobní vozidla, až do roku 2017, kdy poslední zbývající automobilka (General Motors-Holden) ukončila montážní činnost (v návaznosti na dřívější ukončení výroby automobilů Ford a Toyota). Od té doby se řada zainteresovaných stran snaží identifikovat příležitosti pro transformaci australské výroby. Výroba elektrických vozidel je rozvíjející se globální výrobní odvětví, které představuje významné příležitosti pro obnovu australské výroby, píše ve zprávě „Rebuilding Vehicle Manufacturing in Australia: Industrial Opportunities in an Electrified Future“ její hlavní autor Mark Dean.

Zpráva uvádí řadu iniciativ a politik, které by vlády musely zavést, aby nastartovaly toto odvětví, včetně daňových pobídek na podporu zpracování vytěžených surovin (zejména lithia pro baterie), dlouhodobé strategie odborného vzdělávání, pobídek pro světové výrobce, aby se zde usadili, rychlé elektrifikace vládních vozových parků místními automobily a zřízení komise pro výrobu elektrických vozidel, uvedl web Echo. „Dříve jsme měli průmysl,“ říká Gail Broadbentová, výzkumnice v oblasti zavádění elektromobilů na Univerzitě Nového Jižního Walesu. „Teprve před čtyřmi lety byl uzavřen, takže není důvod, proč by tu nebyla vzdělaná a kvalifikovaná pracovní síla.“

I když je jasné, že toto odvětví by nezačínalo od nuly, výroba elektromobilů by stále potřebovala velké investice ze strany vlády, aby se mohla rozběhnout – a ještě více práce by bylo potřeba, aby se zajistilo, že místní obyvatelé budou elektromobily kupovat.

Články zveřejněné v rubrice Trendy nemusejí vyjadřovat názor redakce.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.