Financial Times informují o tom, že firmy využívají nízkých úroků.
Od Apple po německou Wirecard, firmy jako by se probudily z letního odpočinku a nastartovaly týden rekordní emise dluhopisů. Emise za tři dny se rovnala tomu, co se obvykle uplatní na trhu během měsíce. Rekordní emise se střetla s hladem po dluhopisech.
Relativně vysoké výnosy v USA přilákaly množství investorů. Navýšil se ovšem i objem dluhu spojený se zápornými sazbami – podle dat FT jde o 16 bilionů dolarů, většina se týká Japonska a EU.
Americké firmy obecně uvádějí, že zdroje získané z emise dluhopisů použijí na splácení dluhů, a k prodloužení průměrné splatnosti jejich dluhopisů celkově. Je vidět, že pokračuje zoufalé hledání investorů alespoň „nějakého“ výnosu. Jedním z projevů je, že i emitenti, kteří nejsou považováni za atraktivní (mající tzv. junk rating) jsou schopni dobře udat své dluhopisy na trhu.