Další oběť krize v automobilovém průmyslu. Německý gigant Bosch je nucen k úsporám. Firma redukuje pracovní dobu zaměstnanců, snižuje platy a ruší pracovní místa.
I společnost s tržbou 92 miliard Euro a 468 pobočkami v 60 zemích, která se vždy mohla chlubit výrobky a službami špičkové kvality, se v současné nejisté době dostává do potíží. Společnost Robert Bosch GmbH podle médií sníží pracovní dobu a platy přibližně 10 000 zaměstnanců v rámci širší strategie, která má řešit pokles poptávky po automobilových dílech. Mluvčí společnosti uvedla, že postiženým zaměstnancům bude zkrácena týdenní pracovní doba z 38 nebo 40 hodin na 35 hodin, což povede ke snížení jejich platu přibližně o 12,5 %. Tyto změny by měly vstoupit v platnost v březnu v sídle společnosti Bosch v německém Gerlingenu a podobné úpravy jsou plánovány i pro její závody ve Schwaebisch-Gmuendu a Schwieberdingenu. Společnost již dříve informovala, že propouštění se v příštích několika letech dotkne až 5 500 osob a jako důvod uvedla nepříznivé podmínky v odvětví způsobené stagnujícími prodeji na celosvětové úrovni, kdy kapacita továren převyšuje předpokládaný prodej.
Necelých 3 500 míst bude podle oficiálních informací zrušeno do roku 2027. Propouštění se dotkne pracovníků v oddělení pokročilých technologií pro asistenci řidiče a automatizované řízení. Přibližně polovina z celkového snížení počtu zaměstnanců se pak bude týkat pracovníků v celém Německu. „Automobilový průmysl má značné nadbytečné kapacity. Kromě toho se trh s budoucími technologiemi nevyvíjí tak, jak se původně očekávalo. „ V současné době automobilky mnoho projektů v této oblasti odkládají nebo od nich upouštějí,“ uvedla společnost již dříve v oficiálním prohlášení. Propouštění je však podle zástupců firmy zatím v počáteční fázi a na konečném počtu se dohodne až po diskusi se zástupci zaměstnanců.