Cíle snížení emisí oxidu uhličitého stanovené státy EU by mohly dorazit již tak klopýtající odvětví.
Podle generálního ředitele společnosti PSA Carlose Tavarese mohou opatření na ochranu klimatu a cíle CO2 v automobilovém průmyslu znamenat pro některé společnosti v příštích deseti letech konec. „Byl bych překvapen, kdybychom vzhledem k rozsahu nadcházející změny neviděli několik bankrotů,“ řekl šéf francouzského výrobce automobilů na Mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu.
Evropský parlament se rozhodl snížit emise oxidu uhličitého, které se nevztahují na jednotlivé modely vozidel, ale na průměrné emise CO2 celé flotily jednoho výrobce. Snížení CO2 by mělo EU pomoci splnit pařížské cíle v oblasti klimatu, které by měly „zachránit“ globální klima.
Dokonce i v Daimleru je politický cíl nahlížen skepticky: dceřiná společnost Mercedes-Benz s řadou čistě elektrických modelů a hybridních automobilů sice cíle ke snížení emisí oxidu uhličitého skutečně dosáhne, uvedl generální ředitel Daimler Ola Källenius na autosalonu ve Frankfurtu, ale nemůžete diktovat zákazníkovi, co nakupovat. „Roky 2020 a 2021 představují významnou výzvu,“ řekl Källenius. „S touto nejistotou, co se děje na trhu, nemůžeme vyloučit, že nejsme v souladu s cíli.“
S dalšími předpisy EU o ochraně klimatu v automobilovém průmyslu se emise CO2 sníží na průměrných 95 gramů na kilometr. Masivní kritika environmentálních asociací v automobilovém průmyslu nepovede podle odhadů Källenia k ještě přísnějším předpisům ohledně CO2, ani k pevnému datu ukončení u spalovacích motorů. Evropa má celosvětově nejtvrdší cíle v oblasti ochrany klimatu.
V důsledku poklesu globální ekonomiky je automobilový průmysl v současné době pod velkým tlakem, což již vedlo k hromadnému propouštění a bankrotu dodavatelů.
Mezinárodní autosalon se koná 12.–20. září ve Frankfurtu nad Mohanem.