Pařížané považovali koloběžky za znepříjemňující život ve městě. Koloběžky též způsobily řadu nehod. Proto si obyvatelé města odhlasovali jejich zákaz.
Podle internetových stránek města Paříže získal zákaz 85,77 až 91,77 procenta hlasů ve 20 pařížských obvodech, které minulou neděli zveřejnily výsledky. Starostka města Anne Hidalgová přivítala konzultativní referendum jako úspěch a uvedla, že jeho výsledek je „velmi jasný“. „Od 1. září už v Paříži nebudou žádné samoobslužné koloběžky,“ uvedla. Hlasování bylo svoláno v souvislosti se znepokojením, které v Paříži vyvolaly stovky nehod těchto mikrovozítek, jež byla zavedena v roce 2018 a k nimž lze přistupovat prostřednictvím aplikací pro chytré telefony. V loňském roce bylo totiž ve francouzském hlavním městě zaznamenáno 459 nehod s e-koloběžkami a podobnými vozidly, včetně tří smrtelných. Radnice uvedla, že hlasovalo více než 103 000 z 1,38 milionu registrovaných pařížských voličů. „Máme z toho radost. Je to to, za co jsme bojovali více než čtyři roky,“ řekl agentuře AFP Arnaud Kielbasa, spoluzakladatel charitativní organizace Apacauvi, která zastupuje oběti nehod e-koloběžek. Kielbasa, jehož manželku a malou dceru srazil řidič e-koloběžky, dodal: „Všichni Pařížané říkají, že jsou nervózní na chodnících, nervózní, když přecházejí silnici. Je třeba se dívat všude.“
V současné době jsou v Paříži tři provozovatelé těchto vozidel. Jsou to kalifornská společnost Lime, amsterdamská společnost Dott a berlínská společnost Tier. Nyní se očekává, že starostka Hidalgová těmto provozovatelům od 31. srpna neprodlouží smlouvy. Současné smlouvy budou platit do září 2023. Při vstupu na trh byla provozovatelům nabídnuta tříletá smlouva, která vyžadovala, aby rychlost koloběžek byla omezena na 20 km/h (12,5 km/h) a aby byla vymezena parkovací místa. Provozovat Lime poskytl k hlasování vyjádření, kde tvrdí, že jsou provozovatelé mikromobility nespravedlivě vyčleňováni jako zodpovědní za často chaotickou povahu pařížských ulic. Coby řešení nabídli další předpisy, včetně stanovení registračních značek a zajištění, aby jezdci byli starší 18 let, aby policie mohla identifikovat přestupky v dopravě a omezit používání na jednoho pasažéra. Společnosti Lime a Tier rozesílaly uživatelům kódy bezplatných voucherů a využívaly online influencery, aby přesvědčily mladé voliče, aby hlasovali proti zákazu. Tato opatření však obyvatele nepřesvědčila. „Jsou nebezpečné jak pro ty, kdo je používají, tak pro chodce,“ řekla agentuře AFP Francoise Granierová, 68letá lékařka, která hlasovala v devátém obvodu hlavního města.“ „A policie nikdy nezasahuje.“
Opatření se nedotkne soukromých elektrických koloběžek, kterých se loni podle francouzského ministerstva dopravy prodalo v celé zemi 700 000. Podle ministerstva se ve Francii denně uskuteční asi 100 000 jízd na pronajatých elektrokoloběžkách v téměř 200 městech. Paříž není jedná, například Montreal v Kanadě zakázal v roce 2020 všechny elektrické koloběžky používané k pronájmu nebo soukromému užití, zatímco hlavní město Dánska Kodaň zakázalo jejich půjčování v roce 2020 a o rok později je vrátilo zpět s přísnějšími podmínkami.