Jazzové okénko Jana Schneidera: Ain’t Misbehavin’, Yellow Rose Of Brooklyn a Ojos Poderosos

V dalším díle jazzového okénka Jana Schneidera najdete skladby Ain’t Misbehavin’,  Yellow Rose Of Brooklyn a Ojos Poderosos.

Klarinetista Sidney Bechet nahrál v roce 1940 skladbu Ain’t Misbehavin’, na níž je pozoruhodná hra pianisty Earla Hinese – skutečně moderní, téměř funky/free piano, a navíc vynikající dialog s kornetem Rexe Stewarta, to vše za doprovodu kontrabasisty Johna Lindsaye a bicích Baby Doddse.

 

Bubeník Buddy Rich ve skladbě svého spoluhráče, trumpetisty Harryho „Sweets“ Edisona s názvem „Yellow Rose Of Brooklyn“ nenechá ani Edisona, ani ostatní své spoluhráče (Jimmy Rowles na piano, Barney Kessel na kytaru, Jon Simmons na basu), moc zahrát – ale to sólo na bicí stojí za to! Je jiné, než na jakém začal Buddy Rich pracovat později a proslavil se s ním celosvětově (protože ho celý život dopilovával, a ve špičkové formě nám ho předvedl i v roce 1984 v Praze). Toto sólo je spíše hudební, než exhibicionistické. Ano, správně řečeno, Buddy Rich zde nebubnuje, ale hraje na bicí, a v tom je ten krásný rozdíl.

 

Marta Topferová a v jejím podání Ojos Poderosos dá vyniknout jejímu nádherně zastřenému hlasu, krásné melodii, skvěle citlivému kontrabasu a vzrušujícímu sólu výtečné jazzové houslistky Jenny Scheinmanové.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.