Syntetická paliva fungují

Synergická studie švýcarských společností EMPA a AMAG ukazuje, že syntetická paliva lze používat každý den i ve „starších“ motorech. Průmyslová výroba má být od letošního roku.

Syntetický benzin je realitou již několik let, ale až dosud vzbuzoval dojem vzdálené technologie, kterou motoristé, zejména ti, kteří jezdí staršími vozy, nemohli prakticky využít. EMPA, výzkumný ústav pro vědu o materiálech a technologii, a AMAG se svým speciálním oborem pro klasické automobily chtěly prozkoumat potenciál těchto paliv.

Tyto produkty, známé jako synfuels, představují velmi slibné řešení pro pohon tepelných motorů v budoucnosti, se zaměřením na obnovitelné zdroje energie a šetrnost k životnímu prostředí. Generální ředitel společnosti AMAG Helmut Ruhl upozorňuje, že podle odhadu samotné společnosti EMPA budou v roce 2040 na švýcarských silnicích stále jezdit přibližně dva miliony vozidel se spalovacími motory, takže jejich pohon palivem s neutrálními emisemi CO2 by se škodlivé emise snížily téměř o 10 %.

Ruhl zdůrazňuje, že „protagonisty budoucnosti v automobilovém sektoru budou především elektromobily na baterie“, ale je však přesvědčen, že „spalovací motor bude ve švýcarské mobilitě hrát důležitou roli ještě mnoho let“.

„Čistý“ benzin je tedy aktuálním tématem a v této souvislosti je třeba zmínit, že koncern má již několik let podíl ve švýcarské společnosti Synhelion, která vyvinula technologii výroby pohonných hmot pomocí slunečního tepla. Právě v roce 2024 zřídí Synhelion svůj první závod na výrobu syntetických paliv v průmyslovém měřítku, což mu umožní rozšířit nabídku.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.