Finské hlavní město Helsinky prožilo celý rok bez jediného úmrtí při dopravní nehodě. Velkou měrou k tomu přispělo plánování založené na datech.
Podle Roniho Utriainena, dopravního inženýra a plánovače silnic helsinského magistrátu, k tomuto úspěchu přispělo několik faktorů. Prvním z nich je snížení rychlostního limitu na 30 kilometrů za hodinu na více než polovině ulic města a v okolí škol.
Úspěch Helsinek jde ruku v ruce s programem Evropské unie Vize nula, jehož cílem je co nejvíce se přiblížit nulovému počtu úmrtí na silnicích do roku 2050.
K dosažení tohoto cíle zahájila městská správa Helsinek Program rozvoje bezpečnosti silničního provozu, aby byly ulice města bezpečnější a sociálně odpovědnější.
Hlavní město chce identifikovat nejdůležitější trasy pro bezpečnost dětí, chodců a cyklistů a přestavět jejich infrastrukturu. To zahrnuje přestavbu cyklostezek a veřejného osvětlení, zlepšení pokynů a vytvoření sítí s jinými městy a institucemi.
Podle Utriainena je také prioritou zvýšit využívání veřejné dopravy.
