Jak zasáhne koronavirus evropské výrobní řetězce?

Koronavirus v Itálii možná zastaví výrobu firmy Fiat Chrysler a jeho dceřiných firem. Možné dopady pocítí také firmy Renault, BMW nebo Peugeot.

Z Itálie zní varování: výrobní linky se možná zcela zastaví, informovaly noviny Financial Times.

Čtyři automobilky budou muset zavřít, píší Financial Times, protože se do problémů dostala továrna na elektroniku v Lombardii. Jde samozřejmě o karanténní opatření související s koronavirem.

Pokud se 600 pracovníků firmy MTA rychle nevrátí do práce, pak se zastaví výroba Fiat Chrysler a jeho dceřiných firem. K dalším zasaženým patří výrobci aut Renault, BMW a Peugeot.

Zavření firmy MTA bude mít na výrobní řetězce slovy vnučky zakladatele firmy, „katastrofální dopad.“

Evropský průmysl zatím nezaznamenal výraznější dopady i kvůli velkým zásobám. V Číně se navíc začíná obnovovat produkce. Nicméně kontejnerová doprava mezi Německem a Čínou prudce poklesla.

Přerušené dodávky z Číny nejvíce zasáhnou farmaceutický průmysl, dále pak automobily a elektrická zařízení.

Z koncernu Volkswagen zaznívají optimistické hlasy. Únor byl sice ztracen jak z hlediska výroby, tak odbytu, ale výroba i prodeje se začínají pomalu zvedat.

Evropská komise nechce vyčíslovat možné dopady ani šířit paniku ohledně případné recese. Místo toho počká na prognózy, které vyjdou v dubnu.

Převažuje spíše obezřetnost, neboť politikové jsou si vědomi,  že není možné předvídat přesně šíření koronaviru, a tím pádem ani jeho dopad na ekonomiku.

I když se v Číně výroba pomalu obnovuje, stejně se může počítat tak s 50 % pracovníků. Navíc řada z nich chce co nejvíce  pracovat z domova, aby se vyhnuli hromadné dopravě.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.