V amerických základních školách se učí, jak rozpoznat falešné zprávy

AP. Podle zprávy Assosiated Press bylo do mediální výchovy v některých základních školách zařazeno rozpoznávání pravých a nepravých zpráv především na Internetu.

Zahrnují podle agentury sérii otázek, které učitelé ve třídě uvádějí jako návod. Patří k nim, jak AP píše, například:

Jaká je URL adresa zdroje a její koncovka? V sekcích O nás nebo Kontakt je dobré si zjistit více informací o celém webu.

Zpráva má rozčilující efekt? Nepravdivé zprávy často cíleně míří na emoce.

Pokud je to pravda, bude k nalezení také na jiných serverech a webech.

Jak vypadá formát psaní? Do běžné žurnalistiky nepatří psaní velkými písmeny nebo příliš mnoho vykřičníků.

Kdo jsou autoři zprávy nebo textu? Prověř si je pomocí Googlu.

Co říkají webové stránky, které se věnují ověřování faktů?

Může se také jednat o satiru. V takovém případě nejde o článek, který chce vědomě zmást.

Je třeba zprávu dál sdílet? Dnes může publikovat každý.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.