Firma by mohla do tří let rozšířit své technologické portfolio o vývoj samořídících aut.
Čínská firma Huawei, která je v centru technologického soupeření mezi USA a Čínou, spolupracuje s výrobci automobilů z Japonska, Číny a Evropy. Během tří let chce spustit výrobu samořídících aut.
Pro firmu by to znamenalo rozšíření portfolia o další prvky umělé inteligence. Z Huawei zaznívají hlasy, že Čína bude vedoucí zemí v oblasti samořídících aut, protože její trh je obrovský a také velice dynamický.
Již nyní firma spolupracuje s řadou automobilek – s Audi, Toyotou a také s čínskými výrobci aut.
Financial Times mají k dispozici video, v němž je vidět automobil Audi, který sám jezdí po Šanghaji, vyhýbá se chodcům a respektuje dopravní pravidla, aniž by v něm seděla osoba u volantu. Existuje několik stupňů autonomie řízení, Huawei i další výrobci se soustředí na stupeň 4, někteří vědci se domnívají, že stupně 5 nebude nikdy dosaženo.
Je ovšem sporné, do jaké míry si může Huawei klást tak velké cíle tváří v tvář technologické blokádě z USA, neboť řada komponent pro autonomní řízení pochází právě z USA.
Není tu ovšem jen Hauwei, i řada dalších internetových čínských firem se snaží rozvíjet samořídící auta, například Alibaba či Baidu. Prozatím ale byly vnímány jako firmy, které mají oproti Googlu a jeho pobočce Waymo, zpoždění.
Huawei se ovšem opírá o masivní čínský trh. Také čínská vláda tento sektor podporuje, neboť je to součást rozvoje umělé inteligence. Pro samořídící auta jsou nejdůležitější komunikační systémy a informační technologie. Takže to budou firmy jako Huawei, které mohou v této oblasti uspět spíše než tradiční výrobci automobilů.