Vršící se pochybení šéfa koncernu Volkswagen, kterého víc zajímají zisky a méně zaměsntanci, znervózňují jak investory, tak odbory.
Ve firemním okénku se Financial Times věnují šéfovi automobilového koncernu VW, Herbertu Diessovi, který se „věčně omlouvá.“ Text tvrdí, že jeho pochybení znervózňují investory i odbory.
A zase další omluva od Diesseho. Tentokrát za únik důvěrných dat z dozorčí rady. Jeho nevhodné komentáře, které přednesl před více než 3000 manažery, byly dalším olejem do ohně. I když byl následně zbaven funkce předsedy značky Volkswagen.
Jednou z omluv Diesse byla za výrok „ebit macht frei“, neboli v překladu, výdělky tě osvobodí. Jenže fráze „macht frei“ je silně spojena s nacistickým Německem. Prý tím chtěl zdůraznit, že řada značek koncernu, včetně Škoda, musí zlepšit své ziskové marže.
Diess si zadělal na další konflikt s svým plánem předělat koncern na masovou výrobu elektroaut, což vedlo ke konfliktu s mocnými odbory ve Wolfsburgu. Před Diessem bylo strategií firmy „vydělávat slušně a dávat slušnou práci“, kdežto Diess se netajil tím, že koncern zaměstnává příliš mnoho lidí. Diplomaticky řečeno, budoucnost zaměstnanců Diesse nikdy moc netrápila. Jeho útoky na vysoce placené zaměstnance, byly další municí pro odbory.
Zdá se, že Diess vrší chybu za chybou. Noviny připomínají, že se odbory chopily kritiky nefungující softwaru pro elektroauta a také zpoždění v dodávkách modelu Golf 8. Nedosti na tom. VW pak na instagramu zveřejnily rasistický inzerát. Katastroficky dopadl rozhovor s Diessem, v němž požadoval státní podporu, zatímco se netajil tím, že chce na dividendách vyplatit 3 mld. euro. To bylo až moc pro zástupce zaměstnanců, kteří jsou v rámci německého modelu součástí dozorčí rady. Diess prý nepochopil, že proti nim nemůže dlouhodobě jít.
Kroky Diesse znepokojily akcionáře firmy, a to včetně rodiny Porsche, rodiny Piech a Dolního Saska. Po kritice se Diess stáhnul z funkce předsedy VW a také uznal, že bude více pracovat se zástupci zaměstnanců.
Diess má pověst „tvrdého chlapa“, jehož hlavním cílem je snižování nákladů. Důležité prý je změnit tón své komunikace a pochopit komplexní síť, která je na koncern navázána.
Články zveřejněné v rubrice Trendy nemusejí vyjadřovat názor redakce.