EU se musí po volbách v roce 2024 zaměřit na železniční dopravu

Železniční doprava by se měla stát středem legislativních a investičních rozhodnutí po volbách do EU v roce 2024.

To uvedla aliance železničářů a nevládních organizací v otevřeném dopise adresovaném nastupující Evropské komisi i německé vládě, informoval portál Clean Energy Wire. Skupina 14 nevládních organizací a dopravních společností, včetně organizace Germanwatch a železniční společnosti Deutsche Bahn, ve svém společném prohlášení uvedla, že cestování vlakem je „zdaleka“ nejšetrnějším způsobem dopravy ke klimatu. V dopise se uvádí, že zdvojnásobení počtu vysokorychlostních vlaků do roku 2030 a zvýšení počtu nákladních vlaků o polovinu jsou hlavními cíli na cestě Evropy ke klimatické neutralitě do roku 2050. „Podíl další dálkové, noční a regionální železniční dopravy se musí výrazně zvýšit,“ uvedli signatáři.

Pro dosažení těchto cílů aliance vyzvala k zpřístupnění více finančních prostředků EU, aby se urychlilo rozšiřování, modernizace a digitalizace železniční dopravy. Mezi další navrhovaná opatření patřilo vytvoření generálního plánu přeshraniční železniční sítě do roku 2030 a zjednodušení rezervace vlakových jízdenek stejně jako rezervace letenek.

Články zveřejněné v rubrice Trendy nemusejí vyjadřovat názor redakce.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.