Nissan a Honda oznámily fúzi, která vytvoří třetího největšího výrobce automobilů na světě

Japonské automobilky Honda a Nissan oznámily, že plánují fúzi a vytvoření třetího největšího výrobce automobilů na světě podle objemu prodeje, protože v tomto odvětví dochází k dramatickým změnám při odklonu od fosilních paliv.

Obě společnosti uvedly, že podepsaly memorandum o porozumění a že menší člen aliance Nissan, společnost Mitsubishi Motors, rovněž souhlasil se zapojením do jednání o integraci svých podniků, informovala agentura Associated Press.

„Očekáváme, že pokud se tato integrace uskuteční, budeme schopni nabídnout ještě větší hodnotu širší zákaznické základně,“ uvedl v prohlášení generální ředitel společnosti Nissan Makoto Učida.

Japonské automobilky zaostávají v oblasti elektromobilů za svými většími konkurenty a snaží se snížit náklady a dohnat ztracený čas.

Společnosti Nissan, Honda a Mitsubishi v srpnu oznámily, že budou sdílet komponenty pro elektromobily, jako jsou baterie, a společně zkoumat software pro autonomní řízení, aby se lépe přizpůsobily dramatickým změnám zaměřeným na elektrifikaci, a to v návaznosti na předběžnou dohodu mezi společnostmi Nissan a Honda, která byla uzavřena v březnu.

Od Nissanu by Honda mohla získat velká SUV s karoserií na rámu, jako je Armada a Infiniti QX80, která Honda nemá, s velkými tažnými schopnostmi a dobrými terénními vlastnostmi, řekl agentuře Associated Press Sam Fiorani, viceprezident společnosti AutoForecast Solutions.

Nissan má také dlouholeté zkušenosti s výrobou baterií, elektromobilů a hybridních pohonů na plyn a elektřinu, které by mohly společnosti Honda pomoci při vývoji vlastních elektromobilů a hybridů nové generace, uvedl.

Společnost však v listopadu oznámila, že po vykázání čtvrtletní ztráty ve výši 61 milionů dolarů ruší 9 000 pracovních míst, což představuje přibližně 6 % celosvětové pracovní síly, a snižuje svou globální výrobní kapacitu o 20 %.

Nedávno změnila vedení a její generální ředitel Makoto Učida si snížil plat o 50 %, aby převzal odpovědnost za finanční problémy, a prohlásil, že Nissan musí být efektivnější a lépe reagovat na vkus trhu, rostoucí náklady a další globální změny.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.