Od 1. ledna 2025 budou vlaky Švýcarských spolkových drah jezdit výhradně na elektřinu z obnovitelných zdrojů, především z vodní energie.
Přibližně 90 % trakčního proudu bylo ve Švýcarsku vyráběno z vodní energie. Zbývajících 10 % pocházelo z jaderné energie. Švýcarské dráhy již nebudou tuto elektřinu využívat pro provoz na železnici, ale budou ji prodávat na trhu s elektřinou. Přechod na 100% obnovitelný trakční proud je součástí strategie udržitelnosti společnosti Schweizerische Bundesbahnen. Jejím cílem je přispět k plnění Pařížské dohody o klimatu, kdy do roku 2030 chtějí dráhy snížit provozní emise skleníkových plynů na polovinu. Elektrický proud z obnovitelných zdrojů energie pak bude od roku 2025 certifikován a bude mít záruku původu. Kromě nemotorové dopravy je cestování vlakem způsobem dopravy, který je nejšetrnější ke klimatu. Pro 17 % osobní dopravy a 38 % nákladní dopravy potřebuje železnice pouze pět procent energie spotřebované pozemní dopravou ve Švýcarsku. Navíc, podle Švýcarských drah cestování tímto dopravním prostředkem produkuje pouze 0,3 % emisí oxidu uhličitého z veškeré dopravy v zemi.
Švýcarské dráhy chtějí do roku 2040 snížit emise skleníkových plynů o více než 90 %. Kromě obnovitelných zdrojů energie se společnost zaměřuje také na alternativy technických plynů, které poškozují klima, jako jsou například ekologičtější chladiva pro klimatizaci vlaků. Co se týče energie obecně, Švýcarsko je ze 70 % závislé na jejím dovozu. Nejvíce se používají ropné produkty, elektřina z vodních a jaderných elektráren a zemní plyn. V posledních letech se stále více prosazují obnovitelné zdroje energie. Nejvíce energie se ve Švýcarsku spotřebuje ve formě ropy a motorových paliv (43 %), následuje elektřina (26 %) a plyn (15 %). Ropu Švýcarsko dováží především z Nigérie, Spojených států a Libye.