Německé učitelské odbory požadují vysazení inkluze

Die Zeit. Mnoho spolkových zemí se do inkluze vrhnulo překotně, říká předseda německého učitelského svazu.

Předseda německého svazu učitelů Heinz Peter Meidinger požaduje, aby byla inkluze vysazena. Je potřeba moratorium na inkluzi, řekl Meidinger. Pokud heterogenita u výkonnosti překročí určitou hranici, pak mají problémy nejen vyučující, ale ohrožuje se jistotu pokroku u všech.

Inkluze znamená integraci žáků se zvláštními potřebami. Politici tím chtěli zabránit, aby tito žáci byli izolováni ve zvláštních školách, a tím pádem v pracovním životě znevýhodněni. Pokud možno všechny děti by měly být vzdělávány společně, nezávisle na individuální potřebě podpory.

Odbory, které mají 280 000 členů, tento záměr podporují. Meidinger, jehož svaz zastupuje asi 160 000 učitelů uvádí, že je příznivcem inkluze. V mnoha spolkových zemích ale došlo k chybě, kdy se speciální školy zavřely a běžné školy nebyly na inkluzi připraveny.

Zavedení inkluze tímto způsobem znamená, že srovnání výkonů základní škol dopadlo mizerně. Medinger říká, že je potřeba podstatně víc peněz. Prostě každá třída, která má inkludovaného žáka, potřebuje druhou učitelskou sílu.

Balíček, na kterém se v oblasti vzdělávání shodly CDU a SPD, je prý dobrý začátek, ale nestačí. Ani 11 miliard euro nestačí k tomu, aby zmizela mizérie ve vzdělávacím procesu. I spolkové země musejí víc investovat.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.