Jazzové okénko Jana Schneidera: Pramen a moře, Theme de Liz a Passepied Nouveau

Další díl jazzového seriálu Jana Schneidera pokračuje novým dílem. Dnes jsou to skladby Pramen a moře, Theme de Liz a Passepied Nouveau.

Dnešní nervy drásavá doba vyžaduje trochu balzámu. Začnu proto velmi jemně, krásným kontrabasem Omera Avitala, který se svým jmenovcem, mandolinistou Avi Avitalem nahráli skladbu Moshe Wilenského Balada Al Maayan Ve`Yam (Pramen a moře). Je z podivem, z kolika tradic se splétá tato skvostná melodie!

Když už jsme u těch jemností, nabídnu další, ale s poněkud drsným, dalo by se říci až montypythonským příběhem. „Theme de Liz“ je lahůdkový kousek pianisty Alaina Goraguera, autora hudby k filmu „Naplivu na vaše hroby“, který prý byl ale tak nepovedeně natočen, že autor předlohy a scénáře Boris Vian při předpremiéře dostal infarkt a zemřel. Předpokládám při té smůle, že se této půvabné bagately nedožil, protože z té by ho nekleplo, ba naopak. Zbývá dodat, že kromě Goraguera v této skladbě hraje vibrafonista Michel Hausser, kontrabasista Pierre Michelot a bubeník Christian Garros.

I třetí chod dnešního hudebního menu bude jemný. Italský skladatel a pianista Enrico Pieranunzi, pohybující se hbitě jak v oblasti hudby klasické, tak i jazzové, někdy spojuje tyto dvě své lásky, neboť si asi nemůže pomoci. A je to dobře, protože pak vznikají takové inspirace, jako je například tato. Základem je svižná skladbička Claude Debussyho Passepied, kterou Pieranunzi nazval Passepied Nouveau. Na kontrabas ho doprovází Diego Imbert, decentní bicí hraje André Ceccarelli.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.