Domácí karanténa se promítá do soutěže globálních streamovacích platforem

Miliony lidí na celém světě se ocitají v karanténě, což zvyšuje zájem o streamování a zábavu.

Poskytovatelé streamovacích služeb vedou v kontextu koronavirové pandemie konkurenční boj o zákazníky. Jedná se o poskytování zábavy prostřednictvím internetu, nikoliv pomocí televizního vysílání či dalších nosičů. Miliony lidí po celém světě se v důsledku pandemie nyní ocitají především doma. K firmám jako Netflix nebo HBO, Amazon, Apple TV a Peacock se nyní přidává další poskytovatel těchto služeb, firma Disney, která značně rozšiřuje tuto oblast svých služeb. Soutěž na trhu se streamovanou zábavou je v plném proudu.

Americká firma Netflix dnes tomuto rostoucímu trhu dominuje a má dnes mít 167 milionů předplatitelů v celkem 190 zemích světa. Začínala jako malá firma s vypůjčováním DVD prostřednictvím emailů v roce 1998. Firma se v posledních letech stala také výrazným a úspěšným producentem filmů a seriálů.

Netflix se zaměřoval hlavně na seriály a dokumenty, nicméně nyní sází také na reality tv, lehkou zábavu a dále na herní pořady.

K dalším konkurentům patří streamovací služba internetového gigantu Amazon s názvem Amazon Prime. Dnes je k dispozici v celkem 200 zemích světa a má mít 150 milionů předplatitelů. Také Amazon přešel k produkci vlastní tvorby a má v portfoliu několik oceňovaných filmů a seriálů.

Streamování zábavy nabízí od listopadu ve stovce zemích i další gigant, firma Apple TV. V daný moment má omezený katalog nabídky a akcentuje hlavně vlastní programy, které zdobí hvězdná jména.

Rovněž streamovací platforma firmy Disney, Disney+, je nováčkem na trhu. Má nyní asi 29 milionů předplatitelů v USA a v Austrálii a Asii. Předpokládá se, že počet předplatitelů naroste v souvislosti s tím, že svoje služby rozšíří o dalších osmi evropských zemí.

Americký trh se streamovacími službami by měl v nejbližší době změnit nástup dvou dalších platforem v této oblasti zábavy prostřednictvím internetu. Má se jednat o zahájení streamování dvou velkých zábavních televizí – NBCUniversal a WarnerMedia. NBCUnivesal plánuje od dubna využívat streamovací službu Peacock.

Ve hře jsou ale i streamovací služby bez předplatného. Sem patří platforma Tubi, která se spoléhá na zdroje z reklamy. Tubi plánuje expanzi do Evropy, Asie a Austrálie a má v plánu omezit reklamy na dobu mezi třemi až čtyřmi minutami během jedné hodiny.

HBO Max má být od května novou streamovací platformou americké kabelové televize, která má na kontě řadu úspěšných seriálů. V katalogu by měla mít produkci WarnerMedia. V plánech má expanzi do Evropy a Latinské Ameriky.

 

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.