V dnešním jazzovém průvodci Jana Schneidera najdete další tři skladby a zjistíte, že i Japonci jsou výbornými jazzmany…
Jestli si někdo myslí, že Japonci mají k jazzu daleko a na basu hrát neumějí, tak se velmi mýlí! Nádherný kontrabas Isao Suzukiho ve skladbě klavíristy Fujimo Karashimy „Little Island“ (na buben doprovází Jimmy Hopps) ho příjemně a dokonale vyvede na správnou cestu poznání.
Nejsem zastáncem moderních přepisů klasických témat, ale někdy holt člověk výjimku udělá. The Galactic Light Orchestra, což je bigband trombonisty Petera Herbolzheimera, má díky svému kapelníkovi výtečné renomé, a tak si opatrně dovolím nabídnout slavné téma „Ases Dod“ Edvarda Griega z dramatické básně Peer Gynt v aranžmá pana kapelníka, protože dokazuje tu úžasnou sílu předlohy.
„Ha elmegyek“ (Dresch Trio a Lőrincz Hortenzia na Héttorony Fesztivál 2020) – toto je napsáno pod videem, a pochybuji, že Míša Hrubý, jemuž tímto děkuji za tip, tomu rozumí víc než já. Neboť, jak je známo, na počátku světa Hospodin taky rozdával řeči. Španělovi španělštinu, Italovi italštinu, Němcovi němčinu. Všechny řeči rozdal, zůstal mu ale jeden plonkovej chlap. „Jak já budu panebože teď mluvit?“ staral se ten chlápek. „A ty jseš kdo?“ ptá se Hospodin. „Já jsem – Maďar,“ přiznal se ten Maďar. Hospodin se zamyslil, ale už toho měl za těch šest dní tak akorát: „Víš co? Mluv jak chceš.“ — Jak vidno, taky hrají, jak chtějí, a vůbec to nezní špatně! — Jsem zvědav, jestli si Míša Hrubý nechá narůst podobně bohovský knír nad svůj basklarinet v letmo nadhozené naději, že by to mohlo pomoci … ?