Před deseti lety, 8. března, zmizelo beze stopy letadlo společnosti Malaysia Airlines a stalo se jednou z největších záhad letectví.
Vyšetřovatelé stále přesně nevědí, co se s letadlem a jeho 239 cestujícími stalo. Masivní mezinárodní pátrání v jižní části Indického oceánu, kde se letadlo pravděpodobně zřítilo, nic nenašlo. Kromě několika malých úlomků, které později vyplavilo moře, se nikdy nenašla žádná těla ani trosky letadla.
Šest let poté, co se při oficiálním pátrání nepodařilo najít žádné stopy po pohřešovaném letu Malaysia Airlines 370, navrhují dvě soukromé společnosti provést nové pátrací operace v jižní části Indického oceánu.
Americká společnost Ocean Infinity, která se zabývá námořní robotikou a která vedla druhé oficiální pátrání v roce 2018, ve svém prohlášení uvedla, že při druhém pokusu o nalezení trosek pohřešovaného letadla použije nové analýzy a přepracovanou technologii, a svůj plán předložila malajsijské vládě. Druhá soukromá společnost, americká Deep Sea Vision, zašle svůj návrh pátrací operace malajsijské vládě do poloviny roku.
Je zajímavostí, že katastrofa MH370 přispěla k posílení bezpečnosti letectví. Od roku 2025 bude Mezinárodní organizace pro civilní letectví nařizovat, aby letadla měla na palubě zařízení, které bude v případě potíží každou minutu vysílat jejich polohu, aby úřady mohly v případě katastrofy letadlo lokalizovat. Zařízení se budou spouštět automaticky a nebude je možné ručně vypnout. Pravidlo se však vztahuje pouze na nová letadla – nikoli na tisíce starších letadel, která jsou stále v provozu.
Tip k tématu: YouTube kanál „flyRosta“ v souvislosti s výročím této tragédie přinesl videodokument, který shrnuje většinu důkazů.
Články zveřejněné v rubrice Trendy nemusejí vyjadřovat názor redakce.