Klesající prodeje automobilů se spalovacími motory v Číně, která je největším světovým trhem osobních automobilů, mají negativní dopad na německý automobilový průmysl, píše Handelsblatt.
Clean Energy Wire: Z údajů společnosti Marklines, která se specializuje na automobilový trh, o registracích nových vozidel vyplývá, že ještě v roce 2020 bylo v Číně 94 % nových automobilů poháněno konvenčními palivy, jako je benzin nebo nafta, ale v první polovině roku 2024 toto číslo výrazně kleslo na 59 %. Naopak elektromobily zaznamenaly v poslední době nárůst prodeje.
Vzhledem k tomu, že trh se spalovacími motory se v Číně zmenšuje, masoví výrobci, jako je Volkswagen, trpí následky, uvádí Handelsblatt. Tržní podíl koncernu Volkswagen v Číně klesl během čtyř a půl roku z 19 na 14 procent. Čína má pro elektromobily daňové úlevy a bonusy při nákupu a získat registrační značku, na kterou jsou dlouhé čekací lhůty, je s elektromobilem jednodušší.