Němečtí dodavatelé automobilů musí být flexibilnější, aby si udrželi konkurenceschopnost

Podle analýzy klíčových bilančních údajů 84 ze 100 největších mezinárodních dodavatelů automobilového průmyslu klesl podíl německých dodavatelů na světovém trhu v letech 2020 až 2023 z 27 na 25 procent. Podíl Číny ve stejném období vzrostl z pěti na 10 procent.

Clean Energy Wire: Podle zprávy poradenské společnosti PwC ztrácejí němečtí dodavatelé automobilů podíl na mezinárodním trhu a musí být flexibilnější a inovativnější, aby si udrželi konkurenceschopnost v době přechodu na elektromobily.

Flexibilita by jim pomohla přizpůsobit se nejistým prognózám prodeje, zatímco inovace by se mohly stát konkurenční výhodou, pokud by dodavatelé byli podnikavější a připraveni riskovat, jak to podle zprávy činí čínští dodavatelé elektromobilů. „K obraně německého automobilového odvětví a průmyslové lokality jako celku před novými i zavedenými konkurenty jsou zapotřebí perspektivní a inovativní dodavatelé automobilů,“ uvádí se ve shrnutí. „Je nejvyšší čas, aby se němečtí dodavatelé rozloučili se starými vzorci a formulovali strategie pro novou automobilovou konkurenci.“

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.