Letecké společnosti objednaly stovky letadel a staví se nová megalomanská letiště.
Air India již není zaprášenou státní společností, ale leteckým gigantem, v němž má hlavní slovo indická skupina Tata Group. Na palubě nové Air India jsou také Singapore Airlines, které vlastní 25,1 % akcií. Nová Air India bude mít zpočátku flotilu více než 200 letadel a bude nabízet spojení do 90 vnitrostátních a mezinárodních destinací. V příštích letech je však jasně nastaven kurz růstu, informoval portál Tagesschau.
Jen v loňském roce objednala společnost Air India 470 nových letadel od společností Airbus a Boeing za katalogovou cenu přibližně 70 miliard dolarů – včetně vyjednané opce na dalších 370 letadel. Nová letecká společnost se chce stát špičkou. Díky všem novým letadlům chce Air India rozšířit svou nabídku letů do Evropy a zejména do Severní Ameriky.
A nevzniká jen Air India. Také indický konkurent IndiGo Airlines investuje velké prostředky do nových letadel, plánuje jich nakoupit více než 1 000. To je v leteckém průmyslu bezprecedentní – jedná se o historické objednávky pro Airbus a Boeing.
Nejsou to však jen letecké společnosti, kdo investuje – Indie také neustále buduje nová letiště. Za posledních deset let se počet komerčních letišť v Indii zdvojnásobil na více než 140 letišť.
Příští rok v dubnu by mělo být otevřeno nové letiště „Noida International Airport“, které se nachází asi 80 km od hlavního města Dillí. Během dvou a půl roku zde bylo prakticky na zelené louce vedle mezinárodního letiště Indiry Gándhíové (IGI) vybudováno obrovské druhé městské letiště s počáteční kapacitou 12 milionů cestujících, což je srovnatelné s letištěm v Hamburku. Tento významný indický projekt realizuje curyšské letiště.