Čína směřuje svůj high-tech průmysl do nového odvážného světa a posouvá hranice toho, jak cestujeme.
Zatím je nemůžete chytit jako taxík. Ale společnost s názvem EHang čeká, až vláda schválí komerční licenci, aby mohla začít provozovat krátké lety v okolí města Kanton.
V současné době umožňuje baterie dvoumístného letounu EH216-S letět přibližně 25 minut. Nemá žádného pilota a řídí se předem naprogramovanou trasou. Televize Sky News sledovala, jak vzlétá z centrály společnosti v Kantonu, přelétá nad přístavem a opět přistává.
Jedná se o součást toho, čemu Čína říká „ekonomika nízkých výšek“. Tím se rozumí vydělávání peněz na osobních a doručovacích dronech ve vzdušném prostoru ve výškách do 1 000 metrů.
Vláda rozdává finanční pobídky a licence na rozvoj tohoto odvětví.
Vzestup ekonomiky nízkých výšek je v Číně skutečně považován za něco jako moment bratří Wrightů. Přetížení a fyzické limity na zemi ve velkých městech přiměly úřady k tomu, aby prozkoumaly možnosti nižšího vzdušného prostoru. Místní samosprávy přistupují k budování civilních letišť a dočasných přistávacích ploch pro eVTOL (electric vertical take-off and landing) po celé zemi, což je dáno rozvojem pokročilých technologií pro drony a rostoucí domácí poptávkou.
Čína doufá, že se jí podaří získat vedoucí postavení na trhu, který se celosvětově utváří jako ostře konkurenční. Již nyní je zřejmé, že kontrola vzdušného prostoru v malých výškách je považována za klíčovou pro budoucnost obchodu.
Psali jsme: