Nová hliníko-iontová baterie z Číny má vydržet 10 000 nabíjecích cyklů beze ztrát

Výzkum hliníko-iontových baterií probíhá na Pekingské univerzitě. Vývojáři nyní oznámili průlom, který by mohl změnit e-mobilitu.

V současné době se zkoumá mnoho alternativ, které by mohly nahradit vzácné materiály, jako je lithium, kobalt nebo nikl, v bateriích pro vozidla. Jedním z nejnovějších nápadů je hliník. První experimenty v roce 2023 se ukázaly jako slibné. Nyní vědci z Pekingské univerzity oznámili významný vývojový krok. Při jejich pokusech se ukázalo, že hliníková baterie je mimořádně odolná, uvedl portál Auto Motor Sport.

Zatímco běžné lithium-iontové baterie na bázi nikl-mangan-kobaltu jsou určeny pro 1 000 až 3 000 nabíjecích cyklů, hliníkové baterie z čínského hlavního města prý přežily i 10 000 plných nabití a ztratily jen asi jedno procento svého výkonu.

Přestože jsou hliníko-iontové baterie ještě daleko od komerční sériové výroby, nižší výrobní náklady již nyní pravděpodobně budou středem motivace. Hliník je k dispozici ve velkém množství a je výrazně levnější než suroviny používané v předchozích bateriích. Hliník se také snadněji recykluje, což v konečném důsledku ještě více zvyšuje udržitelnost.

Další podrobnosti se dočtete zde v němčině. 

Psali jsme:

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.