Výzkum hliníko-iontových baterií probíhá na Pekingské univerzitě. Vývojáři nyní oznámili průlom, který by mohl změnit e-mobilitu.
V současné době se zkoumá mnoho alternativ, které by mohly nahradit vzácné materiály, jako je lithium, kobalt nebo nikl, v bateriích pro vozidla. Jedním z nejnovějších nápadů je hliník. První experimenty v roce 2023 se ukázaly jako slibné. Nyní vědci z Pekingské univerzity oznámili významný vývojový krok. Při jejich pokusech se ukázalo, že hliníková baterie je mimořádně odolná, uvedl portál Auto Motor Sport.
Zatímco běžné lithium-iontové baterie na bázi nikl-mangan-kobaltu jsou určeny pro 1 000 až 3 000 nabíjecích cyklů, hliníkové baterie z čínského hlavního města prý přežily i 10 000 plných nabití a ztratily jen asi jedno procento svého výkonu.
Přestože jsou hliníko-iontové baterie ještě daleko od komerční sériové výroby, nižší výrobní náklady již nyní pravděpodobně budou středem motivace. Hliník je k dispozici ve velkém množství a je výrazně levnější než suroviny používané v předchozích bateriích. Hliník se také snadněji recykluje, což v konečném důsledku ještě více zvyšuje udržitelnost.
Další podrobnosti se dočtete zde v němčině.
Psali jsme: