Nedostatek dobíjecích míst zpomaluje Evropu v oblasti e-mobility

Rozšiřování nabíjecí infrastruktury pro elektromobily v Evropě postupuje mnohem pomaleji, než plánovala Evropská komise. Každý, kdo cestuje mimo hlavní dopravní tepny, by si měl předem pečlivě naplánovat trasu včetně možností nabíjení.

Nejednotná síť dobíjecích míst v Evropě ztěžuje přechod ze spalovacích motorů na elektromobily, což je klíčový předpoklad pro dosažení klimatických cílů EU, uvedl web Euractiv.

Podle datové zprávy společnosti gridX, která se zabývá energetickými technologiemi, je v současné době v Evropské unii 882 020 veřejných dobíjecích míst, což je daleko od cíle Evropské komise instalovat jich do roku 2030 celkem 3,5 milionu.

„Aby bylo dosaženo cíle EU, muselo by být každý rok instalováno přibližně 410 000 veřejných dobíjecích míst, což je téměř třikrát více než v současnosti,“ upozorňuje společnost gridX.

Nedostatek dobíjecí infrastruktury nadále ztěžuje dlouhé cesty elektromobilem, například z Lisabonu do polského Białystoku.

Podle zprávy je nyní průměrný dojezd plně nabitého elektromobilu na baterie (BEV) 389,3 km. Síť dobíjecích míst však s tímto vývojem nedrží krok.

Na trase dlouhé přibližně 3 550 kilometrů by bylo zapotřebí nejméně deset dobíjecích stanic – za předpokladu, že dobíjecí místa jsou strategicky rozmístěna a rovnoměrně rozmístěna.

Pokud cestujete mimo hlavní dopravní tepny, měli byste si předem pečlivě naplánovat trasu včetně možností nabíjení.

Další podrobnosti se dočtete zde v němčině.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.