Čínští výrobci aut vsadili v Evropě na hybridy

Počet registrací automobilů čínských značek v Evropě dosáhl v prvním čtvrtletí rekordní výše a překročil 150 000 vozidel.

Čínské elektromobily se sice v Evropě potýkají s obtížemi, celkově však čínští výrobci automobilů prodávají více vozů díky zaměření na hybridní modely a modely se spalovacím motorem. V prvních třech měsících roku dosáhl počet registrací vozů čínských značek v Evropě více než 150 000, což je rekordní číslo, březen pak byl nejúspěšnějším měsícem v historii. Elektromobily však tvořily pouze 30 % těchto registrací, což je nejnižší podíl od roku 2020.

Čínští výrobci automobilů se dříve soustředili na elektromobily kvůli cílům Evropy v oblasti snižování emisí uhlíku, ale to se změnilo poté, co EU loni uvalila vyšší cla na elektromobily vyrobené v Číně kvůli nekalým výhodám plynoucím z dotací Pekingu. Vzhledem k stagnujícímu prodeji elektromobilů se výrobci nyní zaměřují na konvenční vozidla.

Například společnost BYD nyní prodává v EU a Velké Británii mnoho plug-in hybridů, MG prodala v prvním čtvrtletí téměř 47 000 hybridních a spalovacích motorů, což je více než dvojnásobek oproti začátku roku 2024, kdy prodej elektromobilů klesl o polovinu.

Tento posun je způsoben zvýšením dovozních cel, jakož i obecným evropským trendem směrem k hybridům, který má dopad na prodej elektromobilů. Výrobci, zejména Volkswagen AG a Stellantis NV, čelí zvýšené konkurenci ve svých modelových řadách. V březnu čínští výrobci automobilů poprvé dosáhli 5,2 % všech prodejů automobilů v Evropě.

Prodej spalovacích motorů a hybridních vozů MG prudce vzrostl ve Španělsku a Francii, v Itálii se zvýšil o 57 %. BYD také zaznamenává větší poptávku po hybridních modelech a rozšiřuje svou dealerskou síť v Evropě. Společnost plánuje výstavbu továren na výrobu elektromobilů v Maďarsku a Turecku a zároveň zavádí vyšší modely bez agresivního snižování cen.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.