EU chce jít v omezování leteckých emisí vlastní cestou

Brusel apeluje na členské země, aby nepodepisovaly nové schéma OSN, které by mohlo zmařit evropská opatření v oblasti snižování emisí z letecké dopravy.

Evropská komise vyzvala členské země EU, aby v tomto týdnu odmítly resoluci ONS, která by mohla blokovat kroky nad rámec mezinárodního plánu redukce leteckých emisí CORSIA, který odvozuje množství povolených leteckých emisí od jejich skutečné výše v nastávajícím roce 2020, přičemž počáteční fáze  (2021-2027) je dobrovolná. Kritici tento postup nepovažují za dostačující.

Členské země by měly na začátku dobrovolně participovat na první fázi nového schématu omezení uhlíkových emisí, které stanovila Mezinárodní civilní letecká organizace (ICAO). Ale jen potud, pokud to nebude brzdit vlastní snahy EU, shodli se na pátečním jednání v Bruselu ministři dopravy.

Úterní summit ICAO se koná v Montrealu a bude po zúčastněných zemích požadovat, aby podepsaly deklaraci, která by v zásadě omezovala možnost vytvořit si vlastní politické nástroje k omezení leteckých emisí. Evropská komise má přitom v plánu prosadit do praxe vlastní kroky (snížit do r. 2030 letecké emise na 57% úrovně z roku 2005), a to bez ohledu na globální agendu.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.