Firma Volkswagen posílí v Číně výrobu elektromobilů

Jedná se o součást přechodu na výrobu elektromobilů, kterou už Volkswagen začal.

Koncern Volkswagen posiluje produkci elektromobilů v Číně, kde je jeho velkým konkurentem Tesla, informuje agentura Reuters.

VW chce v Číně do roku 2022 vyrobit jeden milion aut a na výrobu elektromobilů připravuje své dvě místní továrny. Nezahálí ale ani Tesla, která plánuje vyrobit 500 000 aut v továrně v Šanghaji.

Rozsah a rychlost přechodu VW na elektromobily znamená posun ve prospěch zavedených výrobců aut.

Bariéry vstupu jsou na trhu aut vysoké a vyrábět auta je velmi komplikované, proto se dá očekávat, že přechod na elektromobily bude veden současnými automobilkami.

VW postupuje jinak než například BMW či Renault. Snaží se plně využít úspor z rozsahu a dostat cenu elektrického auta na úroveň kolem 20 000 eur, zároveň reorganizuje osm svých továren po celém světě tak, aby od roku 2022 vyráběly bezemisní vozidla.

Volkswagenu významně konkuruje Tesla se svým Modelem 3, ale přeci jen nemá k dispozici dostatečné výrobní kapacity. VW chce přesun financovat posílením prodeje SUV se spalovacím motorem. Vlajková továrna VW na elektrická auta je ve Zwickau. Do roku 2028 bude VW schopen vyrobit 22 milionů elektrických aut, zhruba polovinu z nich pak v čínských továrnách.

Případ Tesly ukázal, jak obtížné je pro nové start-upy dostat se do automobilového průmyslu. V roce 2016 firma plánovala, že do roku 2018 vyrobí ve své továrně v Šanghaji půl milionu aut, nyní doufá, že plán splní do června 2020. Uvažuje také o výrobě v Evropě.

VW nyní připravuje na výrobu elektroaut své dva závody v Hannoveru a Zwickau plus dvě výše uvedené továrny v Číně. Reuters informují, že v budoucnu se změna plánuje i pro závody v Emdenu, Drážďanech, Mladé Boleslavi i v USA.

Analytici se domnívají, že VW se stane hlavním tahounem rozvoje elektromobility a pozice Tesly bude spíše doplňková.

Soupeření mezi automobilkami a softwarovými firmami začalo, když v roce 2012 firma Google představila prototyp autonomního vozu. Vozy Tesla jsou obecně považovány za progresivnější než auta VW, protože Tesla má velmi sofistikovaný softwarový algoritmus, který kontroluje, kolik elektřiny spotřebovává motor, klimatizace, vytápění sedadel apod., VW naproti tomu sází na cenu a masivní úspory z rozsahu.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.