V zákulisí chrámů konzumu se odehrává tvrdý boj

Filmový dokument televizní stanice ARTE poukazuje na vývoj v oblasti potravinářských řetezců, kde ke slovu přicházejí velké digitální společnosti, jako jsou Amazon a Alibaba.

Od 60. let 20. století byly velké skupiny supermarketů považovány za neporazitelné. Již několik let jsou však v hluboké krizi a táhnou dolů tradiční hráče v distribuci potravin. V důsledku tvrdé cenové války mezi maloobchodními prodejci se korporace uchylují ke stále agresivnějším metodám obchodního vyjednávání na úkor dodavatelů, zemědělců a výrobců, přičemž často překračují hranice evropského právního řádu.

Nejsou to však jen skupiny supermarketů, které svádějí tvrdý obchodní boj: od příchodu digitálních konglomerátů, jako jsou Amazon a Alibaba, musí supermarkety soupeřit také s novými hráči, kteří masivně investují do potravinářského sektoru a ohrožují tak podnikání zavedených skupin.

Jaký dopad má taková maloobchodní revoluce na pracovní podmínky, kvalitu potravin a budoucnost naší planety? Na základě vzácných svědectví a dokumentů nás filmový snímek zavede do zákulisí chrámů konzumu a jejich pochybného podnikání.

Filmový dokument je dostupný do 17. prosince 2021 na webu TV ARTE. Jazykové verze: němčina, francouzština. Titulky: německé, anglické, francouzské, španělské.

Články zveřejněné v rubrice Trendy nemusejí vyjadřovat názor redakce.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.