Omezené železniční kapacity mohou být překážkou pro dodávky uhlí do Německa

Závislost na uhlí se zvyšuje, protože je třeba znovu uvést do provozu staré elektrárny, což vyžaduje vysoký počet klíčových vlakových dodávek do elektráren.

Ve snaze udržet výrobu elektřiny při pokračujícím omezování dodávek plynu se dopravní kapacity v Německu, zejména železniční, snaží udržet krok s poptávkou po alternativních palivech, jako je uhlí, uvádí WirtschaftsWoche.

Vlaky jsou klíčovým prostředkem pro přepravu uhlí, přičemž jen essenská elektrárenská společnost STEAG potřebuje k provozu svých čtyř bloků v Sárské pánvi každý týden přibližně 26 vlaků s 2800 tunami uhlí, píše list. Společnost uvedla, že „bez upřednostnění přepravy uhlí po železnici pravděpodobně nebude možné obstarat dostatečné kapacity“. Šéf státní železniční společnosti (Deutsche Bahn) Richard Lutz uvedl, že situace je pečlivě zkoumána, ale očekává úzká místa. Vyzval všechny zúčastněné strany ke spolupráci, aby se předešlo nedostatku energie.

Nejnovější balíček ministra hospodářství Roberta Habecka týkající se energetické bezpečnosti má zajistit dostatečné přepravní kapacity pro přepravu paliv. V rámci toho existuje možnost, aby v případě omezených dodávek dostaly vlaky s uhlím přednost před osobními vlaky, nicméně odborníci uvedli, že je příliš brzy na to, aby se vědělo, zda bude takové nařízení nutné, píše WirtschaftsWoche .

Nízké hladiny řek v celém Německu v současné době ohrožují také dodávky přepravovaných materiálů včetně uhlí. Lodě jsou schopny přepravit pouze asi 50 % obvyklých kapacit, což přichází v době, kdy je poptávka po uhlí obzvláště vysoká. Dovoz plynu z plynovodu Nord Stream 1 zůstává na nízké úrovni v souvislosti s válkou Ruska proti Ukrajině, což nutí Německo v nadcházejících měsících přehodnotit zdroje energie pro výrobu elektřiny.

(Pozn. red.: Podle zpráv z 1. srpna potřebuje Nord Stream 1 nutně opravu.)

Zdroj: Hannah Naylor, „Limited rail capacities could pose hurdle for German coal supply“ (Clean Energy Wire, 29.07.2022)

Licence: Creative Commons Attribution 4.0 International Licence (CC BY 4.0)

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.