Jazzové okénko Jana Schneidera: The Pushers, Django a La Luna Por El Rocio

V dalším díle průvodce jazzem připravil Jan Schneider ochutnávku tří skladeb: The Pushers, Django a La Luna Por El Rocio.

Dnes začnu kvůli adjustaci emocí na nízkou úroveň nádherně „cool“ trumpetou Dizzy Gillespieho ve skladbě The Pushers. Pochází z filmu The cool world (1964), autorem je znamenitý klavírista  Mal Waldron.

Pokračovat si dovolím ještě o fous pomaleji a emocionálně utlumeněji, o to však rozkošnějším provedením slavné skladby Johna Lewise Django, v níž jako by se hudebníci předháněli, jak málo tóny lze zahrát jazzovou improvizaci. Jsou to Jonathan Avišaj na piano, Joni Zelnik na kontrabas  a na bicí Donald Kontomanou, což je jeden z nejvtipnějších bubeníků, jaké jsem slyšel od dob „otce“ jazzových bubeníků Papa Joe Jonese. Skladbu sice kapela uprostřed trochu „zahustí“, o to působivější je pak samotný závěr, v němž je čím méně tónů, tím více úsměvů.

Závěr však bude dostatečně živý, aby bylo dosaženo emocionální harmonie. Nefalšované ohnivé španělské flamenco v podání kapely Alegría de Andalucía! Skladbu La Luna Por El Rocio složil Pedro Pérez Flores a doufám, že vám ta úžasná melodie v dokonalé interpretaci bude ještě dlouho znít v uších!

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.