Muskovu Teslu sesadil z trůnu čínský výrobce elektromobilů BYD

Jedná se o významný posun v dynamice globálního automobilového průmyslu.

Společnost Tesla Elona Muska, dosavadní lídr na trhu s elektromobily, byla poprvé sesazena z pozice výrobce nejprodávanějších elektromobilů na světě čínskou automobilkou BYD, píše článek Asia Times.

Rychlý vzestup společnosti Tesla na trhu s elektromobily je synonymem pro inovace, špičkové technologie a charismatické vedení Elona Muska.

Úspěch čínské společnosti BYD nicméně vnáší do odvětví nový příběh a signalizuje nejen rostoucí konkurenceschopnost čínských výrobců aut, ale i rostoucí poptávku po elektromobilech, zejména v Číně. Země je největším trhem s automobily na světě. Zdrojem úspěchu BYDu je skutečnost, že se strategicky a holisticky zaměřuje na trh s elektrickými vozidly, využívá své odborné znalosti v oblasti bateriových technologií a zavedla komplexní produktovou řadu, ve které jsou krom osobních automobilů i elektrické autobusy a nákladní automobily.

Jedním z důsledků toho, že čínská firma předehnala Teslu, bude zvýšení zájmu globálních investorů o Čínu. Čínská vláda a její přísliby přechodu na zelenou ekonomiku vytvořily po firmy jako je BYD příznivé prostředí. Peking je zjevně odhodlán stát se v oblasti elektromobilů lídrem. Vliv Číny v odvětví elektroaut se neomezuje jenom na domácí trh, ovlivňuje také mezinárodní trhy, na nichž čínští výrobci stále více rozšiřují svou působnost.

Úspěch čínské firmy BYD navíc ukazuje, že čínské společnosti nejen dohánějí západní konkurenty, ale jsou schopny inovovat tak, že nově definují dynamiku celého odvětví. Tato skutečnost mění tradiční narativ o Číně jako výrobci a uvádí zemi na mapu inovací, výzkumu a vývoje.

Pro globální investory je vývoj na čínském trhu signálem k diverzifikaci. Dozrávání čínského trhu nutí investory zvažovat rizika a výnosy případného umístění kapitálu do čínských aktiv.

Pozice výrobce nejprodávanějších elektroaut na světě, které firma BYD dosáhla, znamená významný posun v dynamice globálního automobilového průmyslu a povede k širšímu zájmu o umístění globálního kapitálu do čínských aktiv.

Psali jsme:

Články zveřejněné v rubrice Trendy nemusejí vyjadřovat názor redakce.

Ilustrační foto: Autor – Jengtingchen, CC BY-SA 4.0

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.