Německé město Cottbus má nejmodernější železniční závod v Evropě

Region Lužice známý svými hnědouhelnými doly a elektrárnami čeká v budoucnu ukončení těžby uhlí. Nedávno otevřené zařízení pro údržbu nových vlaků ICE je příkladem, jak nabídnout lidem v této oblasti nové pracovní příležitosti.

V Lužici bylo vybudováno nejmodernější zařízení pro údržbu nových vlaků ICE 4. „Neues Werk Cottbus“ (Nový závod Cottbus) zahájil provoz po necelých dvou letech výstavby – dříve, než bylo plánováno.

Když vstoupíte do haly nové údržbářské dílny ICE společnosti Deutsche Bahn AG v Cottbusu, ohromí vás velikost vlaku, který je zde vyzdvižen. V budoucnu zde bude možné udržovat 374 metrů a 13 vozů současně na třech pracovních úrovních pod jednou střechou. Jedná se o první halu pro údržbu ICE v Německu, kde je to možné, informoval web německé vlády.

Richard Lutz, generální ředitel Deutsche Bahn, a Daniela Gerd tom Markotten, členka představenstva DB pro digitalizaci a technologie, otevřeli zařízení za přítomnosti spolkového kancléře Olafa Scholze, Carstena Schneidera, zmocněnce spolkové vlády pro východní Německo, a Dietmara Woidkeho, ministerského předsedy Braniborska, který událost okomentoval těmito slovy:

„Spuštění železničního závodu je velkým milníkem ve strukturálním posílení našeho lužického regionu. Jsem rád, že se nám díky společnému úsilí podařilo splnit slib ve velmi krátkém čase: vytváříme nová a perspektivní pracovní místa ještě před ukončením výroby elektřiny z uhlí. Jsem za to velmi vděčný, protože to zároveň posiluje důvěru v politické sliby. Naše vytrvalost při jednáních o kompromisu ohledně uhlí se vyplácí: mnoho pracovních míst v centru města je nyní zajištěno. Nová budova ukazuje, že Lužice se rozvíjí jako vynikající místo pro inovativní technologie.“

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.