Firma od konce listopadu nebude poskytovat prostor pro politickou reklamu. Tvrdí, že se tak snaží chránit demokracii.
Podle vyjádření výkonného ředitele firmy Twitter Jacka Dorseyho nebude sociální síť Twitter provozovat politické reklamy. Jednalo se o další „výstřel“ vůči konkurenčnímu Facebooku, který čelí rostoucí kritice ohledně jeho politice ve vztahu k politickým kampaním.
Rozhodnutí Twitteru hned uvítali v USA především Demokraté, včetně Hillary Clintonové. Ze strany kampaně prezidenta Donalda Trumpa zazněla kritika. Má se prý jednat o další pokus, jak umlčet konzervativce.
Dorsey řekl, že rozhodnutí chce chránit demokracii proti peněžním zájmům a snahám o vědomé klamání. „Věříme, že dosah politického vztahu by měl být zasloužený, ne zakoupený,“ řekl Dorsey. Doplnil, že v oblasti politiky s sebou nese internetová reklama rizika.
V USA by měly výdaje na politickou reklamu v rámci volebního cyklu v roce 2020 dosáhnout 6 miliard dolarů, odhaduje analytická firma Advertising Analytics and Cross Screen Media. 1,6 miliard dolarů by mělo jít na videa, a většina peněz pak bude směřovat do kapes Googlu a Faceboku.
Podle informací Facebooku firma jen od května 2018 inkasovala za politickou reklamu 857 milionů dolarů. Google a jeho platforma YouTube pak ve stejnou dobu 122 milionů dolarů. Twitter informoval o tom, že jen v době legislativních voleb v roce 2018 získala 3 miliony dolarů za politickou reklamu.
Podle informací Dorseye by Twitter s politickou reklamou na své síti měl skončit 22. listopadu.