V důsledku ústupu epidemie v Číně ožil domácí turismus. Ekonomové jsou ale opatrní ohledně oživení spotřeby kvůli poklesu příjmů domácností.
Turistické destinace v Číně navštívilo během „zlatého týdne“, což je týden dovolených, který následuje po 1. říjnu (státním svátku vzniku ČLR), celkem 637 milionů turistů. Podle ministerstva kultury a turismu se jedná o nárůst o 1,79 % ve srovnání s rokem 2019.
Celkové příjmy z domácího turismu v Číně nicméně poklesly na 466,56 miliard jüanů. V uplynulém roce se jednalo o 640 miliard.
Čísla za „zlatý týden“ ukazují zlepšení. Mezi 1. a 5. květnem letošního roku například cestovalo jenom 117 milionů domácích turistů, což přineslo tržby v hodnotě 47,56 miliard jüanů. Epidemie nemoci covid-19 v Číně ustoupila, od letošního srpna v Číně nedošlo ke komunitnímu přenosu.
Údaje z říjnového „zlatého týdne“ ovšem nedosáhly úrovně z loňského roku, i když se prázdninové období letos prodloužilo o den, protože se překrývalo s čínským podzimním festivalem. Nová čísla jsou v protikladu s některými očekáváními ohledně silného boomu čínského turismu v důsledku omezení cest do zahraničí.
Tržby z domácího turismu tak podle ekonomů dosáhly jenom 69 % minulého roku. Ekonomové také míní, že se v blízké budoucnosti nedá očekávat nárůst spotřeby, protože domácnosti se středními a nízkými příjmy byly postiženy ekonomickými dopady pandemie. Příjmy domácností se propadly o 1,3 % na konci června 2020, zatímco ještě v prosinci roku 2019 vyrostly o 5,8 %. Očekává se tak, že spotřeba v Číně poroste pomaleji.
Nicméně další data ministerstva obchodu ukázala, že tržby v oblasti maloobchodu a občerstvení v době říjnových svátků vyrostly o 4,9 % ve srovnání s rokem 2019. Vedle toho rostly také prodeje aut v některých částech země. V Pekingu byly o 23,5 % vyšší. Podle čínských státních médií jsou v Číně v důsledku pandemie populárnější cesty osobními auty, což vede mimo jiné k častějším dopravním zácpám.