Jan Schneider má pro všechny fanoušky připravený další díl jazzového okénka, unikátního průvodce jazzem. Dnes jsou tu skladby Comin’ Home Baby a Take Five a Luna sefardita.
Úvodem jedna naprostá jazzová klasika. Flétnista Herbie Mann hraje Comin’ Home Baby. Stalo se to v klubu Village Gate v roce 1961. Tu magickou basovou linku hrají dokonce dva kontrabasisté – kromě Ahmeda Abdul-Malika ještě autor skladby Ben Tucker, jehož sólo je slyšet v závěru. Vibrafon hraje Hagood Hardy, bubnuje Rudy Collins a na perkuse hrají Ray Mantilla a Chief Bey. Nechte ten rytmus tepu krve na sebe léčivě působit!
A nyní, jak pravívali Monty Pythoni, něco úplně odlišného. Jeden z největších klasiků hry na bicí nástroje (trochu odlišná a mnohem náročnější disciplína od prostého bubnování!) Joe Morello a jeho nesmrtelné sólo (včetně virblu jednou rukou, což teoreticky nejde, protože to je cosi jako tlesknutí jednou rukou, v praxi to ale mystici dovedou, jak vidno). Skladba „Take Five“ krom toho naučila již několik generací muzikantů počítat na pět a věčný dík patří saxofonistovi Paulu Desmondovi, autorovi této lahůdky. Podstatou jazzu je improvizace, což dokazuje Joe Morello svým zcela jiným sólem v téže skladbě. Trochu při něm zrychlil, což u takového velmistra člověka potěší. A na okraj – opravdu to není Luboš Zaorálek.
Krásná Ana Alcaide zpívá a na nickelharpu hraje půvabnou skladbu Luna sefardita (o dívce ze sefardské, tedy židovské komunity ve španělském Toledu, nahráno to ale je v úžasném prostředí uzbecké Samarkandy). Doprovází Bill Cooley na psalterion a Rainer Seiferth na klasickou kytaru.