V dalším díle svého seriálu vás Jan Schneider provede zákoutími jazzové muziky. Dnes jsou tu skladby Alligator crawl, The Pan Piper a Hear My Train A Coming.
Dnes si na začátek dovolím sáhnout do hlubin jazzu, zhruba sto let nazpět – neboť tam plave Louis Armstrong a jeho His Hot Seven stylem, který je možno nazvat „Alligator crawl„. Krásně líně, melodicky, labužnicky a nápaditě. Myslím, že potěší a duši naladí.
Jsou skladby, jejichž poslech může ty citlivější přenést do jiných, neznámých krajin. Soudím, že jednou takovou příležitostí hudebně si zalevitovat je původně lidová skladba Alborada de Vigo, v úžasném aranžmá Gila Evanse: „The Pan Piper“ (album Skechtes of Spain, 1960). Miles Davis a jeho charakteristický tón a projev dává kompozici neuvěřitelnou atmosféru a vyznění. Ze skvostného bigbandu, řízeného opět Gilem Evansem, zmíním zajímavě napsanou a perfektně zahranou basu Paula Chamberse a bicí Jimmy Cobba.
Od Milese Davise je přes Gila Evanse už jen krůček k Jimi Hendrixovi. Poslouchat jeho kytarové improvizace mě baví už více než půl století. „Hear My Train A Coming“ poskytuje příležitost poslechnout si mnohovrstevnaté sólo v Hendrixově vlastní kompozici na bluesové bázi, na téma staré gospelové metafory o vlaku spásy pro hříšníky. Ten fantasticky citlivý a úsporný doprovod je dílem baskytaristy Noela Reddinga a bubeníka Mitche Mitchella.