Prototypy rychlovlaku CR450 s testovací rychlostí až 450 kilometrů za hodinu a provozní rychlostí 400 kilometrů za hodinu měly nedávno v Pekingu premiéru a zdůraznily špičkový pokrok Číny v oblasti železniční technologie.
Model CR450 je výrazně rychlejší než v současnosti provozované vysokorychlostní vlaky CR400 Fuxing, které jezdí rychlostí 350 kilometrů za hodinu, informuje Xinhua.
Společnost China State Railway Group (China Railway) uspořádá pro prototypy řadu traťových zkoušek a bude optimalizovat jejich technické ukazatele, aby zajistila co nejrychlejší uvedení modelu CR450 do komerčního provozu.
Vysokorychlostní vlaky jsou vybaveny pokročilým trakčním systémem s permanentními magnety a spolehlivým a vysoce stabilním systémem podvozků, který zajišťuje vynikající výkon a bezpečnost při všech činnostech.
Vlaky mají také pokročilý víceúrovňový systém nouzového brzdění a více než 4 000 snímačů pro monitorování klíčových systémů v reálném čase, včetně vozové skříně, vysokonapěťového pantografu, systému řízení vlaku a systému detekce požáru. Pro lepší rozpoznávání nouzových situací byl rovněž použit systém „beyond-the-horizon“.
Od spuštění meziměstské železnice Peking-Tchien-ťin v roce 2008 s projektovanou rychlostí 350 kilometrů za hodinu vybudovala Čína nejrozsáhlejší (aktuálně téměř 47 000 kilometrů) a nejmodernější vysokorychlostní železniční síť na světě.
Rozšiřování vnitrostátní vysokorychlostní železniční sítě sehrálo klíčovou roli v socioekonomickém rozvoji země, neboť zkrátilo cestovní časy a podpořilo průmyslový rozvoj podél železničních tras.
Psali jsme: