V oblasti výroby vodíku má Chile velké ambice, zkoumá také možnosti jeho využití v železniční dopravě.
Chile spustilo první vodíkový vlak v Jižní Americe. Cílem tohoto projektu, který vyvinula společnost Ferrocarril de Antofagasta a Bolivia (FCAB) ve spolupráci s čínskou společností CRRC Ziyang, je pokročit v dekarbonizaci železniční dopravy. Lokomotiva určená pro provoz na důlních tratích má za cíl výrazně snížit emise skleníkových plynů a zvýšit energetickou účinnost nákladní dopravy.
Stroj bude použit na první cestě ze zařízení společnosti FCAB v Antofagastě do přístavu, kde bude přepravovat část ze 7 milionů tun mědi a dalších materiálů, které Chile ročně přepraví.
Vodíkový vlak v Chile je součástí širší strategie pro dosažení cílů udržitelnosti. Tento druh dopravy je určen pro provoz v extrémních podmínkách, jako jsou pouště a hory na severu Chile, kde je elektrifikace tratí nákladná a neproveditelná.
Chile se snaží zaujmout pozici světového lídra ve výrobě a vývozu zeleného vodíku. Díky výjimečným přírodním zdrojům, jako jsou rozsáhlé větrné a solární výrobní kapacity v oblasti Patagonie, plánuje země do roku 2030 snížit náklady na výrobu vodíku na 1,50 dolaru za kilogram.