Jazzové okénko Jana Schneidera: Psychicemotus, Matsuri No Genzo! a Mr. Szabo

S dnešním jazzovým průvodcem Jana Schneidera nás čeká mimo jiné hudební návštěva v Japonsku. A tentokrát nechybí ani Santana!

Dnes zase jeden nádherný kontrabasový kousek na zamyšlený jazzový rozjezd. Tím velmistrem, který určuje charakter celé skladby a tvoří její páteř, jak je v nejlepších jazzových kruzích dobrým zvykem, je Reggie Workman, vynalézavě doprovázený Jamesem Blackem na bubny, velmi jemně doplňovaný pianistou Georgesem Arvanitasem. To vše tvoří inspirativní podklad pro flétnu Yusefa Lateefa ve skladbě „Psychicemotus

Skvělý japonský bubeník Hideo Shikari nás už jednou poctil svou hrou. Jeho brejky a sólíčka jsou však tak šťavnatá a vtipná, že jim nelze odolat. Posuďte sami: Matsuri No Genzo! (ať už to znamená cokoliv).

Pětašedesátiletý Carlos Santana nahrál v roce 2012 své prý již dvaadvacáté studiové (a šestatřicáté celkově) album „Shape Shifter“. Zaujala mě skladba Mr. Szabo. Toto v latinskoamerickém prostředí unikátní jméno má jediný důvod – je to Santanova pocta slavnému maďarskému kytaristovi Gaborovi Ištvánovi Szabo, který znamenitým způsobem ovlivnil jazzovou, ale i rockovou hudbu. Například Santanou proslavená dvojskladba „Back Magic Woman / Gypsy Queen“ byla způli dílem kytaristy Petera Greena, a způli právě Gabora Szabo.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.