Němečtí výrobci aut chtějí od EU přehodnocení zákazu spalovacích motorů do roku 2023.
Němečtí výrobci automobilů jsou zvědaví, jak vážně EU myslí změnu svých klimatických plánů, aby pomohla automobilovému průmyslu, který se potýká s problémy, píše newsletter proevropského portálu Euractiv, který sleduje vývoj v jednotlivých členských zemích. Už jsme informovali o tom, že průmyslová výroba v Německu zaznamenala další pokles, nyní navazuje touto zprávou.
Velké společnosti jako Volkswagen, Mercedes a BMW čelí rostoucí konkurenci ze strany Tesly a nových, cenově dostupných výrobců elektromobilů z Číny. Tato situace je vedlo k tomu, že se zasadili o přehodnocení zákazu EU týkajícího se nových automobilů se spalovacím motorem od roku 2035. Někteří představitelé Německa v EU, včetně Manfreda Webera z Evropské lidové strany, slíbili, že se pokusí tento zákaz brzy zrušit.
Automobilový průmysl má dlouhou historii ovlivňování předpisů EU, kdy se minulí lídři jako německá kancléřka Angela Merkelová a v poslední době její nástupce Olaf Scholz pokoušeli přizpůsobit pravidla pro emise. Nyní se kancléř Friedrich Merz setká s představiteli automobilového průmyslu, aby zvážili, jak chránit tento klíčový průmysl a zároveň vyvážit evropské předpisy. Německo se potýká s přechodem na elektromobily a čelí výzvám, včetně dopadů skandálu Dieselgate.
Tato aféra Dieselgate v roce 2015 otřásla automobilovým průmyslem a důvěrou veřejnosti v německou preciznost. Týkala se falšování emisních testů německou automobilkou Volkswagen. Ukázalo se ale, že problém se týkal dalších automobilek, Škody, Audi, Porshe a Seatu, a dotknul se asi 11 milionů vozidel.
Euroactiv v článku uvedl, že Merz by si při jednání s představiteli automobilového průmyslu, měl vzpomenout na Nottingham – kdysi největším světovým výrobcem jízdních kol pod značkou Raleigh. Flagshipová značka této společnosti sice přežila, ale její továrny a pracovní místa zmizely poté, co byla výroba přesunuta do Asie.
