Megafúze obou automobilek povede ke vzniku čtvrtého největšího výrobce aut na světě.
Tato dohoda o spojení reflektuje zásadní změny, které se dějí v automobilovém průmyslu. Noviny Financial Times připomínají v této souvislosti velké investice do elektromobility a také pokusy se samořídícími vozidly.
Spojení by znamenalo vznik automobilky větší než General Motors, s 400 000 zaměstnanci, a 8,7 miliony prodaných vozů. Z hlediska tržeb by takový gigant mohl překonat i Volkswagen, který historicky regionu dominoval.
Zatím se v rámci fúze neplánuje uzavření žádného závodu, ale je jasné, že se očekávají významné úspory až ve výši 3,7 mld. eur. Jedním z argumentů fúze je právě přechod na čistší a udržitelnější formu mobility. Transakce by měla být, s ohledem na regulatorní předpisy, dokončena během 12–15 měsíců.
Portfolio značek bude rozsáhlé, od luxusních po prémiové až k běžně rozšířeným vozům. Od Citroenu, po Opel, Jeep či Alfu Romeo. Hlavní trhy zůstanou Evropa a Severní Amerika. Článek upozorňuje, že Fiat Chrysler jednal minulý rok o fúzi s Renaultem, ale jednání ztroskotala.
