Důvodem je neplnění nového tureckého zákona, který společnostem provozujícím sociální sítě v Turecku ukládá povinnost otevřít zde vlastní pobočku.
Podle informace zveřejněné v tureckém vládním věstníku zakázala vláda na základě rozhodnutí regulačního úřadu tureckým firmám reklamu na sociálních sítích Twitter a Periscope. Podle oddělení pro informační a komunikační technologie je rozhodnutí vázáno na skutečnost, že tyto společnosti v Turecku nezaregistrovaly svoje kanceláře a nejmenovaly reprezentanta, jak jim ukládá zákon.
Firmy provozující sociální sítě mají nyní tři měsíce na nápravu. V opačném případě sáhne vláda k omezování přístupu ke stránkám, komentoval situaci ministr komunikací a spojů Omer Abdullah Karagezlu.
Od listopadu 2020 již turecká vláda pokutovala firmy Twitter, Facebook, Instagram, YouTube, TikTok a Periscope za to, že na nový zákon, který se týká všech sítí s více než jedním milionem registrovaných uživatelů, nezareagovaly. Výše pokuty činila 1,2 milionu dolarů na jednu společnost.
Psali jsme: