Význam německého přístavu Wilhelmshaven pro dovoz z Číny stoupá

Wilhelmshaven se stále více stává německou branou do světa. Tamní přístav má nyní přímé spojení s Ningbo – největším čínským překladištěm.

Zboží z Číny se již téměř čtyři roky dováží vlakem přímo do Wilhelmshavenu, který se tak stal součástí „Nové hedvábné stezky“. Nyní se kontejnery do Dolního Saska dostávají také po moři prostřednictvím rychlého spojení. Německo má nyní přímé spojení s Ningbo – největším čínským přístavem, alespoň co se týče překládky zboží, uvedl německý portál ZDF.

Po necelých 26 dnech cesty dorazila nákladní loď Kawa Ningbo do přístavu JadeWeserPort ve Wilhelmshavenu. Cesta Suezským průplavem umožňuje nové rychlé spojení nazvané China Europe Express (CEX).

„Nová linka CEX mezi Wilhelmshavenem a Čínou je nejen důležitým mostem, který povede k většímu zviditelnění u zákazníků na Dálném východě, ale také signálem pro další růst přístavu JadeWeserPort,“ řekl na akci státní tajemník Frank Doods (SPD).

Když byl v roce 2021 napojen na vlakovou síť „Nové hedvábné stezky“, prohlásil dolnosaský ministerský předseda Stephan Weil, že se přístav JadeWeserPort stal předmostím pro nákladní dopravu po „Nové hedvábné stezce“. Jeho význam nyní pravděpodobně ještě vzroste.

Evropský trh by totiž v blízké budoucnosti mohl pro Čínu získat podstatně větší význam. Očekává se, že obchodní konflikt Číny s USA se za vlády nového amerického prezidenta Trumpa ještě vyostří. Německé přístavy, jako je například přístav ve Wilhelmshavenu, proto nabývají na významu pro evropskou ekonomiku.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.