Časy se mění. Rusové pijí méně vodky

Nový spotřebitelský výzkum v Rusku ukazuje, že spotřeba alkoholu v Rusku se sice nesnižuje, ale výrazně se mění…

Nový výzkum společnosti Nielsen ukázal, že v roce 2019 v Rusku vzrostla spotřeba alkoholu, zároveň se však snížila spotřeba vodky. Celkově se, s výjimkou vodky, jejíž prodej naopak klesl o 1,7 %, prodej všech typů alkoholu zvýšil.

Podle expertů společnosti Nielsen byl právě alkohol jedinou položkou, která se v kategorii každodenní spotřeby zvyšovala jak ve spotřebě (o 2%), tak z hlediska peněžního (o 4%).

Ruský trh se zbožím každodenní spotřeby přitom v roce 2019 rostl jenom díky růstu cen, konkrétní prodeje růst nevykazovaly. Celkově se objem prodeje každodenního zboží v Rusku snížil o 0,6 %, zatímco v peněžním smyslu se zvýšil o 4,3 %.

Zpráva uvádí, že růst spotřeby alkoholu na ruském trhu je dlouhodobější a vykazuje pozitivní dynamiku jednak díky vyšší poptávce, jednak díky rozšířené nabídce sortimentu. Změnil se také model spotřeby alkoholu. Rusové jsou více vybíraví a nebojí se experimentovat s novými nápoji a příchutěmi. Většinou dávají přednost menšímu balení, tj. lahvím s obsahem menším než 0,5 litru.

Konkrétněji: v roce 2019 se zvýšil prodej piva v Rusku o 2,1 % ve zboží a o 4,1 % v penězích. Vedle toho rekordně vzrostla spotřeba ginu (26 % v penězích), whisky (15,8 %) a tequily (9,4 %). Právě gin a tequila dnes dobývají ruský trh s alkoholem, uvedla firma Nielsen.

 

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.